Algemene  Voorwaarden / Leverings- en betalingsvoorwaarden

Door uw bestelling geeft u aan met de leverings- en betalingsvoorwaarden en condities van Hofstede-Twekkelo akkoord te gaan.

Prijzen:
Alle prijzen op de website van Hofstede-Twekkelo zijn in euro's (€) en inclusief BTW. De genoemde prijzen gelden voor levering in Nederland.

Levering:
Hofstede-Twekkelo zal na ontvangst van uw betaling zo spoedig mogelijk overgaan tot verzenden van de bestelling. In sommige gevallen kan het zijn dat het bestelde artikel niet op voorraad is. Hofstede-Twekkelo zal de klant in dat geval informeren over de te verwachten levertijd. Mocht het product niet meer te leveren zijn dan vervalt uw bestelling en wordt uw betaling per ommegaande gecrediteerd. Hofstede-Twekkelo behoudt zich het recht voor om bestellingen te annuleren indien betaling niet of niet tijdig heeft plaats gevonden.

Retour sturen:

Alle bestellingen mogen (na overleg via mail) binnen 14 dagen retour gestuurd worden. 
Indien de artikelen in absolute nieuwstaat retour zijn ontvangen, wordt het gehele aankoopbedrag teruggestort. De verzendkosten (en het risico) van het retour sturen zijn echter voor uw eigen rekening.  

De ongebruikte artikelen moeten geretourneerd worden in de originele verpakking met een kopie van de factuur met daarop de bankgegevens van de klant en voldoende gefrankeerd worden. Verpakkingen die niet voldoende gefrankeerd zijn zullen niet geaccepteerd worden. Indien de producten in goede orde zijn ontvangen zal Hofstede-Twekkelo overgaan tot restitutie van het aankoopbedrag exclusief de verzendkosten c.q. overgaan tot het verzenden van een nieuwe bestelling. Hofstede-Twekkelo heeft het recht om over deze bestelling opnieuw verzendkosten te berekenen

Wilt u retour sturen maar zijn de artikelen inmiddels gebruikt? 

Helaas is dit vrijwel altijd zichtbaar: wat haren of huidvet blijven er al snel achter, een afdruk op de plek waar een gesp vast heeft gezeten... een licht gebruikt artikel kan natuurlijk niet meer voor de volle prijs aan een andere klant verkocht worden. We willen u echter wel tegemoet komen en deze artikelen alsnog terug nemen, mits binnen 14 dagen na levering en in licht gebruikte staat zonder beschadigingen.

Aangezien we deze artikelen alleen nog met een korting kunnen verkopen volgt hiervoor een terugstorting van 75% van het aankoopbedrag.

De verzendkosten (en het risico) van het retour sturen zijn voor uw eigen rekening.

Afgeprijsde artikelen en goederen die speciaal besteld moeten worden (b.v. qua kleur of maat) of die op maat gemaakt zijn kunnen niet geruild c.q. geretourneerd worden.

Afleveradres:
Als afleveradres hanteren wij het adres dat u bij uw bestelling heeft opgegeven. Als u uw bestelling op een ander adres bezorgt wilt krijgen, kan dat natuurlijk. U dient dit dan wel bij uw bestelling te vermelden.

Garantie:
Op Barefoot zadels zit 2 jaar garantie. Gebruikelijke slijtage zoals van leer en nubuck te verwachten valt, en eventuele (gevolg)schade door verkeerd gebruik en verkeerd onderhoud vallen uiteraard niet onder de garantie.

Slijtage door normaal gebruik valt uiteraard buiten de garantie. Spullen die gebruikt worden, slijten nu eenmaal. Er komt eens een kras of schrap op. Door wrijving van beugelriemen ontstaan er vale plekken op de zweetbladen. Door erg strak aansingelen worden de singelstoten minder mooi. Een zadel dat niet netjes weggehangen wordt kan er al snel lelijk uit gaan zien.

Mocht er sprake zijn van loslaten van naden, of andere gebreken zich voordoen, dan kunt u contact met ons opnemen. Dan bespreken we of we het defecte artikel zullen repareren of vervangen. De garantie vervalt als er reparaties door derden zijn verricht, de gebreken zijn ontstaan door oneigenlijk gebruik, het artikel slecht is onderhouden of als er sprake is van nalatigheid.

Bij grote problemen is de producent verantwoordelijk , uiteraard zijn wij altijd bereid om te helpen bij de bemiddeling en zal waar mogelijk zelf voor een oplossing zorgen , maar wij zijn in de praktijk slechts een verkooppunt van de Duitse producent Barefoot. (www.barefoot-saddle.de)

Wat valt er onder de garantie?

Er blijkt wel onduidelijkheid te bestaan over welke zaken wel, en welke niet onder normale garantievoorwaarden horen te vallen.

In principe vallen alleen beschadigingen die ontstaan door het niet correct afleveren, onder de garantie. Denk aan een artikel waarbij spontaan de stiksels loslaten, of een beschadiging die direct na het uitpakken van het pakket vastgesteld wordt. In deze gevallen is niet de kwaliteit geleverd die je mag verwachten, en moet dit opgelost worden.

Wanneer er echter schade ontstaat door een extern probleem dat plaatsvindt bij de gebruiker, is dit geen garantie. Denk aan een beschadiging doordat een dier ergens aan krabt of bijt, een schuurplek omdat je met het zadel te dicht langs een boom loopt, een kapotte teugel omdat een paard er op is gaan staan of omdat je hem er aan vastgezet hebt, een beschadigde beugel of riem wanneer een paard ergens achter is blijven hangen waardoor de stiksels beschadigd of direct los getrokken zijn....hier kan zowel de fabrikant als verkoper natuurlijk niks aan doen (het geleverde artikel was prima) dus deze hoeven dit ook niet te vergoeden.

Heb je een beschadigd artikel en ben je van mening dat dit onder de garantie valt?

Zet het probleem dan zo goed mogelijk op de foto en e-mail deze naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
In deze e-mail leg je uit om welk artikel het gaat (naam, maat en kleur), wat het probleem precies is en hoe het ontstaan is, en je voegt je aankoopfactuur als bijlage toe. Bij een zadel vermeld je tevens het serienummer.

Let op !

Leer is een natuurproduct en alle artikelen worden met de hand gemaakt, dus niet alle zadels zijn hetzelfde. Soms is het leer wat robuuster dan de andere keer, soms is het juist heel zacht en glad. Niet elke koe (huid) is hetzelfde. Houd er dus rekening mee dat het leer wel eens wisselend van structuur is en dat een zadel ook wel eens iets kleiner of groter uit kan vallen vanwege het handwerk dat nooit 100 % gelijke zadels oplevert.

Ook voelt een nieuw zadel anders aan dan een al ingereden testzadel. Een nieuw zadel is nog wat stugger en soms voelt de zitting nog niet helemaal comfortabel aan. Dit komt door het opgevouwen liggen tijdens de verzending. Het zadel moet zich nog vormen naar het paard en kan daardoor ook iets minder stabiel liggen in het begin , maar dit alles moet weggetrokken zijn na een uur of 10 lekker sportief rijden. Dan heeft het zadel zich kunnen vormen.

Leer moet tegenwoordig plantaardig geverfd worden. Er wordt niet meer de oude, meer slijtvaste verf, gebruikt , dit is de huidige milieuvriendelijkere regelgeving. Helaas kun je hierdoor wel sneller slijtage zien op bvb de fenders. Na verloop van tijd krijgen die door het schuren van je been "kale" plekken. Dit zie je niet als je in het zadel zit maar is wel erg jammer natuurlijk. Hou er dus rekening mee dat je dit kunt verwachten.

Betaling:
Spullen dienen eerst betaald te worden en worden daarna verzonden.
Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een factuur. Nadat deze factuur voldaan is, sturen wij uw bestelling zo spoedig mogelijk op.

De Website van Hofstede-Twekkelo is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Echter, prijs-, model- en kleurwijzigingen zijn voorbehouden alsmede typefouten.


Winkelwagen

 x 

Winkelwagen is leeg

Volg ons ook op Facebook!